امروزه با پیشرفت تکنولوژی و افزایش دامنه کاربردهای تلفن های هوشمند ، اکثر افراد تمام اوقات خود را صرف استفاده از این گوشی ها می کنند که این خود نوعی اعتیاد محسوب می شود !

درصورتیکه شما نیز جز آن دسته از افرادی هستید که مدام سرتان در گوشی تان است و از دنیای واقعی غافل شده اید ، بهتر است فکری به حال خود کنید ! این 5 روش زیر می تواند تا حدودی برای ترک اعتیاد شما موثر باشد ؛

1- گوشی خود را بی صدا کنید .

اولین قدم برای ترک اعتیاد به گوشی همراه ، بی صدا یا همان سایلنت کردن آن می باشد . این کار باعث می شود که از شر اعلان های گاه و بی گاه خلاص شوید . این کار مانند دوری کردن از دوستان ناباب و نشنیدن صدای آنهاست . پس آن را امتحان کنید !

2- گوشی خود را جای دور از خود قرار دهید .

این کار نیز مانند مرحله اول باعث جلوگیری از رفتن شما به سمت گوشی می شود . وقتی گوشی کنارتان باشد طبق عادت همیشگی مرتباً به دست گرفتن و چک کردن آن می پردازید اما زمانیکه آن را در جایی دور از خود قرار دهید ، دیگر نمی توانید مرتبا آن را در دست بگیرید و اینگونه  تمرکزتان بر دنیای واقعی جلب خواهد شد .

3- در جمع های دوستانه قانون منع گوشی بگذارید.

سعی کنید در جمع های دوستانه قانون منع استفاده از گوشی بگذارید و برای اولین نفری که این قانون را در گروهتان نادیده بگیرد ، تنبیهی مانند خرید شام یا ناهار یا … در نظر بگیرید.

4- اعلان های گوشی تان را اولویت بندی کنید .

در این حالت می توانید اعلان های شبکه های اجتماعی را بی صدا کنید و تنها تماس ها را در حالت زنگ و هشدار قراردهید .

5- یک ساعت اندرویدی برای خود تهیه کنید .

این نوع ساعت ها در حکم داروهای ترک اعتیاد عمل می کنند . شاید استفاده از آنها هم نوعی اعتیاد محسوب شود ، اما شدت آن با توجه به کارکردشان مانند گوشی های همراه نیست و می تواند جهت دور شدن از گوشی هوشمندتان مفید باشد .

It's only fair to share...Share on FacebookDigg thisShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *